Hyppää sisältöön

Vertaistukiryhmä lähisuhdeväkivaltaa kokeneille syksy 2026

Syyskuussa käynnistyy vertaistukiryhmä lähisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa kokeneille täysi-ikäisille. Ryhmä on suljettu, eli kokoonpano pysyy samana koko ryhmän ajan, ja vaatii näin ollen osallistujilta sitoutumista koko ryhmän ajalle.

Ryhmässä keskustellaan mm. lähisuhdeväkivallan monimuotoisuudesta, sen vaikutuksista, omista rajoista sekä väkivallasta toipumisesta. 

Ryhmää ohjaa väkivaltatyön asiantuntijat Tiia ja Mira.

Toiminta on maksutonta. Ryhmään mahtuu max. 8 osallistujaa. Ilmoittautuneisiin ollaan puhelimitse yhteydessä.

Tapaamisia on yhteensä viisi, joka toinen torstai

📅 10.9., 24.9., 8.10., 22.10. ja 5.11.
🕐️ klo 17.30-19.30
📍 Savonkatu 34, 53100 Lappeenranta

Ilmoittautumiset 27.8.-26 mennessä https://forms.gle/ZEksvucWUipPZ4A1A 


Mietityttääkö ryhmään osallistuminen?

Ryhmään osallistuminen voi tuntua jännittävältä. Tässä vastauksia yleisesti mietityttäviin asioihin

  • Ryhmässä voit jakaa itsestäsi ja kokemuksistasi juuri sen verran, kuin itse koet sopivaksi.
  • Ryhmässä ei käsitellä vain tietynlaista väkivaltaa eikä kokemuksia arvoteta. Jos olet kokenut minkälaista tahansa väkivaltaa tai sen uhkaa lähisuhteessasi, on ryhmä sinua varten.
  • Ryhmässä saat tietoa ja tukea vertaisilta sekä ammattilaisilta.
  • Voit tulla ryhmään sellaisena kuin olet. Noudatamme turvallisemman tilan periaatteita.

Lisätietoa ryhmästä:

Tiia Koikkalainen

Mira Liukka